برنج

چگونه می توانم برنج خوب و ارزان قیمت پیدا کنم؟

با توجه به وضعیت همه گیری ویروس کرونا و گرانی های موجود قیمت برنج ایرانی در بازار افزایش داشته است. با این اوصاف آیا می توان برنج ارزان قیمتی پیدا کرد؟ تا پایان مقاله همراه ما باشید تا انتخاب خوب و مناسبی از برنج داشته باشید.

مصرف کننده برنج ایرانی باشم یا برنج خارجی؟

قیمت برنج خارجی مثل هندی ، پاکستانی کمتر از برنج های داخلی است. با واردات برنج خارجی قیمت برنج داخلی تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد افت قیمت برنج در بازار بودیم.

اگر کیفیت برنج برایتان چندان اهمیتی ندارد و معیار شما برای خرید برنج بیشتر قیمت آن است برنج خارجی (هندی، پاکستانی، تایلندی) می تواند آن دسته از انتخاب های شما باشد.

اما چرا باید به جای برنج با کیفیت ایرانی برنج خارجی مصرف کنیم؟آیا واقعا هیچ جایگزین خوبی برای برنج خارجی وجود ندارد؟

سلامتی تک تک افراد جامعه بنیادی ترین چیزی است که دولت باید به آن توجه کند. مهم تر از آن هر فردی باید به تغذیه و سلامتی خود اهمیت دهد. تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع با سطح مطلوبی از مواد مغذی و ویتامین.

به همبن جهت  در تمام پروسه کاشت تا برداشت برنج ایرانی اصول بهداشتی رعایت شده و از آب و کود های سالم در کشت برنج استفاده شده است. لازم به ذکر است که مازندران با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید ، 42 درصد نیاز برنج کشور را تامین می کند. علاوه بر اینکه  واردات برنج نسبت به دولت های گذشته حدود 60 درصد کاهش یافت. این یعنی افزایش تولید و بهره وری و خودکفایی

برنج ایرانی درصد قابل قبولی از فواید و خواصی که باید یک برنج در خود داشته باشد را دارد:

  1. تامین انژری: برنج سرشار از کربوهیدرات است که به‌عنوان سوخت بدن عمل می‌کند و منجربه افزایش سطح انرژی بدن می شود.
  2. جلوگیری از چاقی: دانه‌های برنج فاقد چربی‌های مضر، کلسترول و سدیم هستند. اگر برنج به روش کته درست شود سرشار از فیبر و ویتامین بوده و برعکس عقیده بعضی ها چاق کننده نیست. حتما این مطلب را مطالعه کنید: مقایسه کالری نان و برنج: برنج بهتر است یا نان؟
  3. کنترل فشار خون: میزان سدیم موجود در برنج کم است به همین علت برای افراد با فشارخون بالا مناسب می باشد.
  4. مراقبت از پوست: برنج با دارا بودن ویتامین B و آنتی اکسیدان ها برای شفافیت و جوانسازی پوست و همچنین رفع بیماری های پوستی مناسب است.
  5. جلوگیری از آلزایمر: برنج قهوه ای حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی است که رشد و فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی را تحریک می‌کند و درنهایت مانع ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود

موارد بالا خلاصه ای از فواید و خواص برنج است.

برنج مناسب و ارزان

چطور می توانم برنج ارزان قیمت ایرانی پیدا کنم؟

بهتره از برنجی استفاده کنیم که بدانیم در چه منطقه و توسط چه کسانی کشت شده ومهم تر از آن اینکه این برنج محصول کشور خودمان باشد.

1- برنج پرمحصول

برنج هایی نظیر شیرودی، فجر، ندا جز برنج های کیفی و پر محصول هستند و مقاومت آنها در برابر بیماری بلاست و آفات و کرم ساقه خوار بالاست و نیاز کمتری به سموم شیمیایی دارد. به همین خاطر برنج سالم تر و ارگانیک تری به عمل خواهد آمد.

برنج های پرمحصول دارای کیفیت پخت بی نظیری هستند اما عطر و بوی آنها نسبت به برنج طارم و هاشمی کمتر است.

که یکی از دلایل پایین بودن قیمت برنج های پرمحصول می باشد.

2- برنج های لاشه و سرلاشه و نیمدانه

برنج های لاشه، سرلاشه و نیمدانه در واقع همان برنج دانه بلند هستند که در شالیکوبی ها به علت مقاومت کم ،دانه های برنج شکسته می شوند. این برنج ها عطر بسیار بالایی داشته و دارای کیفیتی همانند دانه کامل برنج است. قیمت این برنج ها به علت شکستگی پایین تر و مناسب تر از سایر برنج های دیگر است.

آیا برنج طارم با قیمت کیلویی 32000 تومان وجود دارد؟

باید بگوییم که به هیچ عنوان برنج طارم محلی درجه یک با این قیمت وجود ندارد. و اگر هم کسی برای فروش داشته باشد به احتمال زیاد با برنج های دیگر مثل شیرودی و فجر قاطی و ترکیب شده و به عنوان برنج طارم به فروش می رسد.

اگر به دنبال برنج فریدونکنار باکیفیت و خالص هستید حتما از جای مطمئن خرید کنید.  

خرید برنج ارزان قیمت:

برای خرید و مشاوره انواع برنج نیمدانه، لاشه و سرلاشه، شیرودی، فجر، عنبربو میتوانید از طریق فروشگاه کشت لند مشخصات و تصویر مربوط به هر محصول را مشاهده کنید. تمامی محصولات با کیفیتی تضمین شده و صد درصد بهداشتی در حال عرضه به تمام مشتریان در سراسر کشور می باشد.

.
1 2برگهٔ بعدی

فاطمه صالحی

من 26 سالمه. فارغ التحصیل رشته اقتصاد نظری هستم. چند سالیه که تو زمینه نویسندگی و تولید محتوا فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی کشن لند تماس مستقیم با واتس آپ