برنجتغذیه سالم

خواص شگفت انگیز آب برنج بر سلامت پوست و مو

آب برنج چیست؟

آب برنج نشاسته ای است که پس از خیساندن برنج یا بعد از پختن آن بدست می آید. آب برنج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای زیبایی پوست ضروری است، از جمله اسید فورولیک که آنتی اکسیدان عالی است و آلانتوین، که به علت خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. در این مقاله بیشتر با خواص آب برنج آشنا می شویم.

آب برنج

آیا آب برنج برای سلامت موها مفید است؟

مطالعات نشان می دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود.

آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می بخشد.

آب برنج می تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند، و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می بخشد.

نحوه استفاده از آب برنج برای مو:


از آب برنج بمی توان به عنوان حالت‌دهنده‌ و نرم کننده استفاده کرد؛ به این صورت:

  1. موهای خود را با شامپو بشویید؛
  2. با آب دوش به‌طور کامل آب‌کشی کنید
  3. آب برنج را روی موهایتان بریزید
  4. موها و کف سر را با آب برنج ماساژ بدهید
  5. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند
  6. موهای خود را با آب گرم دوش به‌طور کامل آب‌کشی کنید.

آیا آب برنج برای سلامت پوست نیز مفید است؟

همانطور که گفته شد، آب برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای پوست و مو مفید هستند. از آب برنج می‌توانید همانند یک تونر برای شستشوی صورت استفاده کنید. این مایع می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کرده و پوست شما را شفاف و یکدست کند.

علاوه بر این‌ها، آب برنج می‌تواند خشکی پوست را نیز برطرف کرده و به روشن شدن رنگ پوست کمک کند. در زیر به چند مورد از خواص شگفت انگیز آب برنج برای سلامت پوست اشاره می شود.

آب برنج تونر مناسب برای پوست شما:

آب برنج، بعنوان یک تونر طبیعی پوستی استفاده می شود و باعث می شود که پوستی صاف، درخشان و سالم داشته باشید. به سادگی با یک تکه پنبه آن را روی پوستتان بمالید، که باعث می شود منافذ بسته شود و جریان خون را در پوست تحریک میکند.

آب برنج برای کاهش منافذ پوستی:

استفاده از آب برنج برای درمان های زیبایی بسیار موثر است و در واقع برای کاهش منافذ پوست مناسب می باشد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، صورت خود را به آرامی با آب برنج ماساژ دهید، تا منافذ به تدریج بسته شود.

آب برنج برای کمک به جوان نگهداشتن پوست:

فرآیند پیری کابوسی است که برای برخی از افراد وجود دارد، که به علت اثرات محیطی اتفاق می افتد. به همین دلیل ممکن است مجبور به خوردن غذاهای مختلف و مکمل برای کاهش روند پیری باشید.

استفاده از آب برنج در حفظ جوانی پوست بسیار موثر است و در واقع لکه های ناشی از افزایش سن در پوست را کاهش می دهد.

آب برنج برای رفع التهاب پوستی :

اگر زخم یا علائم سوزش پوستی داشته باشید، بهتر است که از آب برنج استفاده کنید. در واقع آب برنج برای خنک کردن التهابات پوستی بسیار مفید است. علاوه بر این به تسکین آنها کمک می کند و به طور طبیعی پوست را سالم نگه می دارد.

آب برنج را بر روی بثورات یا التهاب پوستی بمالید تا به طور طبیعی آن را تسکین دهید. یک مطالعه پوستی بر روی بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک ادعا کرد که حمام 15 دقیقه ای با آب برنج دو بار در روز می تواند شرایط را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

آب برنج برای درمان اگزما:

شناخته شده است که آب برنج با درمان اگزما مرتبط است. اگزما یک بیماری است که باعث می شود پوست قرمز، خشن و ترک خورده باشد و خارش زیادی داشته باشد.

آب برنج برای کمک به درمان آکنه:

آب برنج نیز به درمان آکنه کمک می کند و قرمزی آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. به عنوان یک مرطوب کننده روی پوست عمل می کند و منافذ را می بندد.

مراقبت طبیعی پوست با آب برنج:

زیبایی بالا با عملکرد آب برنج به عنوان یک مراقبت طبیعی پوست مرتبط است. در واقع نیازی به مصرف پول زیاد برای زیبایی پوست ندارید. به سادگی آب برنج را به عنوان راه حل عالی خود انتخاب کنید.

علاوه بر این به عنوان اسکراب بدن می تواند بسیار مفید باشد، که آن را با روغن زیتون خوب مخلوط کنید و به عنوان تغذیه کننده و لایه بردار پوست استفاده کنید.

چطور آب برنج آماده کنیم؟

آب برنج پخته شده دارای مزایایی سلامتی فراوانی است .همه چیزی که شما برای پخت آن نیاز دارید، سه قاشق غذاخوری برنج و دو فنجان آب است، اجازه دهید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه بماند و به جوش آید.

هیچگونه کره یا نمک را به آن اضافه نکنید. زمانی که روی برنج کف ایجاد شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس آن را بنوشید.

بعضی از افراد ترجیح می دهند که برنج حدوداً 30 دقیقه بپزد و بعد آن را استفاده کنند، زیرا معتقدند که در این صورت مزایای بیشتری خواهد داشت ؛ به هرحال اکنون که می دانید آب برنج چگونه تهیه می شود، بهتر است که از آن استفاده کنید.

امتیاز این پست

امتیاز کاربران

User Rating: Be the first one !

فاطمه صالحی

من 26 سالمه. فارغ التحصیل رشته اقتصاد نظری هستم. چند سالیه که تو زمینه نویسندگی و تولید محتوا فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی کشن لند تماس مستقیم با واتس آپ